הטמעת כלי לפתרון בעיות מערכתיות

תיאור

המחלקה לחינוך על-יסודי בעיריית כפר-סבא, האחראית על חטיבות הביניים והתיכונים בעיר, ביקשה להטמיע בבתי הספר כלי ניהולי לפתרון בעיות מערכתיות (תחכים). בנוסף, לנתח באמצעות התחכים את תהליך הרישום למוסדות החינוך בעיר.  

האתגר

  • הובלת תחכים בנושא תהליך הרישום למוסדות החינוך בעיר בשיתוף עם מגוון בעלי עניין (הורים, יועצות, מנהלי בתי ספר ועוד).
  • התאמת התחכים למגוון בתי הספר ולייחודיות של כל אחד מהם.    

המעורבות שלי

  • גיבוש פתרון עירוני בנושא רישום המייצג את האינטרסים של כל אחד מהשותפים.
  • התאמת התחכים הבית ספרי לפתרון הבעיות הייחודיות לכל אחד מבתי הספר. 

האימפקט החברתי

  • פתרון בעיות מערכתיות ברמה עירונית וברמה בית ספרית.
  • אימפקט לעירייה - שיתוף אנשי חינוך והורים בהתמודדות עם בעיות מערכתיות שהביא ליצירת אמון הדדי.  
  • רווח חברתי - עלייה בשביעות הרצון של התושבים בעקבות שיפור השירות של בית הספר והמחלקה לחינוך על-יסודי בעירייה.

האימפקט העסקי

  • רווח כלכלי: שיפור וייעול תהליכים הביא לצמצום בהוצאות של בתי הספר ושל מחלקת החינוך העל-יסודי.